Dodaję słowniczek, w którym będę systematycznie umieszczać pojęcia, które pomogą w zrozumieniu i wyobrażeniu sobie świata z opowiadania.
Świat
przedstawiony – Ten świat jest inną wersją naszego świata. Inny układ
kontynentów, inne proporcje wody do ziemi. Wyróżnia się tam pięć kontynentów:
Najstarszy z nich: Vahara, Yeni, zwany częściej Nowym Światem, Hitani czyli
Trzeci Kontynent, Mansija – zapomniana ziemia oraz Salvagar zwana popularniej Wschód.
- Vahara jest podzielona na cztery kraje:
- Archeon - zajmujący połowę kontynentu kraj będący jedną z największych potęg na świecie. Wiedzie prym w większości dziedzin gospodarki, władca ma w posiadaniu znaczne udziały w największych spółkach światowych. Ponadto posiada silną armię.
- Sarevia – duży kraj położony na wschodzie Vahary. Jest dużo uboższy niż sąsiad, słynie z produkcji używek. W pewnym stopniu zależny od Archeonu.
- Malavi – Mały turystyczny kraj położony na południu. Ciepło i słonecznie przez cały rok, mieszkańcy utrzymują się z eksportu owoców cytrusowych oraz turystyki. Do Malavi nalezą cieszące się największym uznaniem turystów Wyspy Południowe.
- Varraden – zimny kraj położony na północy. Słynie z wydobycia wszystkich pierwiastków zakopanych w ziemi, począwszy na węglu skończywszy na uranie. Ma silny sojusz z Archeonem.
- Yeni to kolonia Archeonu, która została podbita przed stu laty. Rząd archeński systematycznie wysyła tam ludzi, uniemożliwiając przeludnienie w swoim państwie. Prócz tego Nowy Świat jest potężnym rynkiem zbytu dla tradycyjnych towarów produkowanych w Archeonie. Ludzie z kolonii myślą, że to sojusznicze państwo, nie metropolia. Archeon utrzymuje ludzi w niewiedzy przed technologią w obawie przed buntem i uniezależnieniem się kolonii.
- Hitani to kontynent podzielony na mnóstwo państewek, które łączy jedno: barbarzyństwo. Mieszkają tam głównie czarnoskórzy. Biali nie mają tam wstępu. Mieszkańcy Trzeciego kontynentu są szowinistycznymi rasistami. Uważają tylko czystość rasy i nie wpuszczają na swoje ziemie nikogo. Są tam tylko dwa cywilizowane kraje, które w pewnym stopniu utrzymują kontakty i resztą świata. Praktykuje się tam niewolnictwo.
- Na Mansiji nie ma zupełnie nic. Niczym Kartagina – zrównana z ziemią i zasypana solą. To jest głównie gospodarczy teren podzielony między pięć najbardziej wpływowych krajów na świecie.
- Salvagar to tak zwany „Wschód”. Przypomina nasz Daleki Wschód. Wydaje się być bardzo odległy i egzotyczny dla pozostałych mieszkańców planety. Tamtejsze kraje są utrzymywane w harmonii i równowadze zarówno gospodarczej jak i ludnościowej. Silnie ze sobą połączone. Kontynent blokowany przez wojsko Archeonu.
Organizacja
– Ma za zadanie utrzymywać porządek na świecie i zwalczać Zło, czyli różnego
rodzaju potwory.
Łowca
– Zajmuje się zabijaniem potworów na zlecenie organizacji. Podlegają pod
wojsko. Stoją wyżej bądź na równi z generałami. Są bardzo poważani w militarnym
świecie. I w cenie.
Łowcy są
podzieleni na trzy klasy: Tarcza, Miecz i Rycerz
- Tarcza odpowiada za osłanianie Miecza lub Rycerza. Walczy najczęściej bronią krótką lub szybkostrzelną, o małej sile rażenia. Klasa stworzona do zabijania potworów niższych Kręgów. Może walczyć sam, jednakże przy starciach z silnymi demonami naraża się na bardzo duże niebezpieczeństwo.
- Miecz zajmuje się zabijaniem silnych potworów wysokich Kręgów. Zazwyczaj Łowca tej Klasy jest wyposażony w broń długą, o dużej sile rażenia. Miecz zawsze powinien mieć u boku Tarczę, lecz nie musi. Wtedy walka staje się bardziej partyzancka niż frontalna.
- Rycerz to klasa, gdzie Łowca walczy bronią białą. Jest klasą nietypową. Działa bezpośrednio i spośród wszystkich klas jest najbardziej narażona na atak, jednakże jest najszybsza w działaniu. Rycerze najczęściej działają sami. W przeciwieństwie do innych klas, gdzie Łowca sam może wybrać jaką klasę chce reprezentować, Rycerze są wybierani według ścisłej selekcji i tylko najzdolniejsi Łowcy mają szanse zostać Rycerzami. Lub ludzie, którzy mają do tego naturalne warunki i predyspozycje oraz wyrażają żarliwą chęć walki jako Rycerz.
Każda
klasa jest od siebie zależna. Miecz nie może działać bez Tarczy, a Tarcza nie
ma szans w starciach z silnymi rycerzami, a Rycerz nie powinien atakować bezpośrednio
dużych grup, które są w stanie zabić tylko klasy strzelnicze.
- Egzorcysta jest Łowcą, ale działającym z ramienia Kościoła. Dla nich są budowane specjalne ośrodki, gdzie otrzymują najpierw szkolenie bojowe, potem święcenia kapłańskie. Nie są zaliczani do głównych klas Łowców. Mają swoje wewnętrzne podziały i nie stosują się do klasowości świeckiej. Mają stopnie duchownych jak i wojskowe, podlegają wyżej od nich postawionym kapłanom.
Pośrednik
– Jest to osoba odpowiedzialna za Łowców. Prócz znajdowania zleceń reguluje
ich zasięg pracy oraz kompetencje. Zdarzało się, że Łowcy w swej pracy
niepotrzebnie zabijali ludzi na przykład zahipnotyzowanych przez demony umysłu
lub opętanych. W takich przypadkach to pośrednik decyduje, co począć dalej.
Ponadto pośrednik odpowiada za swoich podopiecznych przed przełożonymi, a także
pilnuje, by Łowca nie wdał się w bliższe relacje z demonem oraz nie przedostał
się do innego wymiaru.
Krąg
– Potwory oraz demony są podzielone na Kręgi według ich siły. Istnieje
jedenaście Kręgów, a potwory wraz ze wzrostem liczby, są potężniejsze. Ponadto
istnieje podział na kręgi zewnętrzne i wewnętrzne. Te drugie zaczynają się od
Ósmego Kręgu.
Płaszcz
- Słowo może nie nadzwyczajne, bo każdy wie co to jest płaszcz, ale tutaj
ma ono specjalne znaczenie. płaszcze Łowców wykonywane są ze specjalnie
wyprawianej skóry. Mają za zadanie zwabić potwory do Łowcy. Kolor płaszcza nie
ma znaczenia, z tym, że czarne są płaszczami służbowymi, a płaszcze w innych
kolorach są własnością prywatną.
Rozumny – Potwór lub demon
Wewnętrznego Kręgu. Wykazuje się ponad przeciętną inteligencją. Potrafią
kontrolować ludzi. Zadają ból psychiczny. Są w stanie zapanowań nad innymi
potworami.
Żelazny – Potwór lub demon Wewnętrznego
Kręgu. One w przeciwieństwie do Rozumnych nie wykazują żadnej inteligencji.
Działają instynktownie, nieobliczalnie. Są bardzo silni, trudno ich pokonać. W
walce bezpośredniej prawie niedostępne.
Znak – Najwyższe
odznaczenie, którym może zostać uhonorowany Łowca. Znak Zwierzęcia otrzymują
Łowcy, którzy wykazują się ogromnymi umiejętnościami na polu walki, a także
wiedzą teoretyczną i taktyczną. Znak zostaje także przyznany młodemu Łowcy,
który ukończył czteroletnie szkolenie z najlepszymi wynikami i ma na to
poparcie innego Łowcy.
Herb. – Jest to
przypinka, na której znajduje się nie tylko godło Archeonu. Każda klasa Łowcy
ma inny herb, a stałym elementem jest tylko tarcza z godłem wraz z mieczami
wpisanymi w koło. Herb przypinki klasy Tarczy to godło Archeonu przebite przez
dwa przecinające się miecze. Herb mieczy to małe godło przebite pionowo przez grubszy
miecz oraz przez dwa cieńsze krzyżujące się. Klasa Rycerzy ma tylko jeden wbity
pionowo miecz. Herby różnią się, ponieważ jest to cecha rozróżniającą wszystkie
klasy Łowców.
Pokorny – Osoba wierząca
w boga, przestrzegająca dogmatów wiary, pobożna, która nie uznaje wspólnoty
Kościoła jako konieczną do egzystencji wiary chrześcijańskiej. Nie uznaje także
zwierzchnictwa papieża wybieranego przez Kościół. Mają inne poglądy niż
wysłannicy wspólnoty. Uważa, że księża powinni działać dobrowolnie, bez
oczekiwania na jakikolwiek zysk z czynionej posługi. Za absurd uważa branie
pieniędzy za odprawianie sakramentów. Pokorni to często osoby wykluczone z
Kościoła lub nie uznające zasad panujących we wspólnocie. Oni sami odprawiają
msze za pośrednictwem jakiegoś księdza, który ma takie same poglądy, co oni
(chociaż zdarza się taki bardzo rzadko, częściej jest to pastor). Wolą modlić
się w domu, niż afiszować się ze swoją wiarą.
Kościół katolicki –
Został stworzony na bazie tego z naszego świata (muszę przyznać, że tutaj jest
dużo gorszy). Jest to coś jak połączenie fundamentalizmu Islamu, zasad religii
katolickiej i gorliwości Jechowych w jednym wyznaniu. Wyznawcy są bardzo
zapatrzeni w swoją wiarę i bardzo często nie widzą nic poza nią. Tak jak u nas:
głową jest papież, tutaj ma swoje państwo o dużej powierzchni. Znajduje się na
półwyspie, który z Vaharą łączy małe pasmo ziemi, przez co jest dobrze odizolowane.
To prawie jak malutki kontynent lub niezależna wyspa. Stolicą jest Draven, w
którym mieści się Pierwsza Bazylika i pałac papieski. Poza tym jest tam dużo
kościołów do zwiedzania i bogate folwarki biskupów. Państwo utrzymuje się z
hojnych datków oraz podatków kościelnych narzucanych na obywateli państwa.
Gwardia – organ aparatu publicznego,
którego zadaniem jest wspomaganie łowców w ich działaniach. Oficjalnie działają
jako organ wykonawczy policji, czyli wykonują brudną robotę. Bezwzględnie
uzależnieni od Organizacji, nie mogą działać samodzielnie.
Legenda o Pandorze – Jest określana
mianem legendy, ale wydarzyła się naprawdę.
Ósmego
dnia Bóg stworzył coś, co miało zadecydować o losie ludzi. Mianowicie zakazane
owoce były dwa. Jedno rosło na drzewie życia, drugie zostało ukryte w Jaskini.
Nikt nie zna jej nazwy, nikt nie chciał tam iść, mimo, że droga usłana była
różami. Sama grota była złota, a wokół niej rosły drzewa rodzące brylanty. W
środku czekały dobrodziejstwa dla każdego dostępne. I tak nikt nie powinien tam
iść.
Aż
pewnego dnia pojawiła się ona – Pandora. Wypasała owce. I pech ciał, że znalazła
drogę do jaskini. Wiedziona pięknymi zapachami i błyszczącymi kamieniami szła.
Mimo, że rodzice zawsze ostrzegali. Byli uczeni, że to złe miejsce. To może być
kolejna próba od Boga, tak jak owoc. Ona nie posłuchała.
Weszła
do jaskini. Po jej ścianach spływało mleko i miód, mannę zebraną w korytkach
można było jeść całymi garściami. Pandora nie zwracała na to wszystko uwagi.
Szła dalej. Na końcu korytarza znalazła skrzynię. Piękną, ze złotymi okuciami,
oprawioną z pierwszej klasy wołowej skórki, z niezamkniętym diamentowym
zamkiem.
Skoro
w samej jaskini jest tak bogato i pięknie, to jakie bogactwa muszą kryć się w
środku – pomyślała. I otworzyła.
A
z wnętrza kufra wyległo się największe, najszkaradniejsze zło, jakiego ta umęczona
ziemia jeszcze nie widziała. Kilkoro z nich porwało Pandorę i uczyniło swą
królową. Inne pożarły wszystkie dobrodziejstwa jaskini, złoto zamieniło się w
zwykła stal, brylanty w kwarc, a wszystko to zostało pochłonięte przez Otchłań.
Góra,
w której była Jaskinia, zapadła się i utworzyła Wielki Portal. Na ziemi w
siedmiu różnych punktach pojawiły się portale prowadzące do innego wymiaru.
Wyrosły z łez aniołów, które spadły na tą ziemię i krwi demonów przelanej już w
innym wymiarze.
Góra
była jedynie zarodkiem dla nowej ziemi. Powoli rozrastała się, a wszelkie
plugastwo zagnieździło się tam i mnożyło, wydając jeszcze gorsze potomstwo.
Przez portale wydostawały i wydostają się na ziemię, a Wielki Portal został
Wciągnięty przez Otchłań, czyli inny wymiar. W tym miejscu jest plac wyjałowionej
ziemi, porośnięty teraz przez lasy. A potwory lęgną się na ziemi ludzkiej i w
Podziemiu. Pandora zawładnęła nad tym wszystkim, a z czasem utworzyły się kraje
prowadzone przez Rozumne demony.
I
tak funkcjonuje Wielkie imperium Pandory, a jego obywatele co rusz przenikają
do naszego świata w poszukiwaniu pożywienia. Są ze sobą połączone, stanowią
swoje lustrzane odbicia. A ludzie muszą żyć z tym brzemieniem swojego drugiego śmiertelnego
grzechu.
Jeżeli
jeszcze czegoś nie wiecie/rozumiecie to piszcie w komentarzach :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz